Koulun tavoitteilla tarkoitetaan sitä kokonaisuutta, joka koostuu koulun visiosta ja sen eri osa-alueista. Tässä osiossa tutustutaan koulun toiminnan eri tavoitteisiin, tieto- ja viestintätekniikan käytön visioon sekä koulun kehittämishalukkuuteen.
Tämän päivän koulussa oppilaat hyödyntävät monipuolisesti erilaisia tietolähteitä ja nykyteknologiaa työskennellessään yhdessä todenmukaisten tehtävien ja ongelmien parissa. Tässä osiossa tutustutaan uusiin pedagogisiin työtapoihin ja käytäntöihin.
Opettajayhteisö työyhteisönä on muuttunut koko koulun mukana intensiivisten teknologiahankkeiden ja -kokeiluiden myötä. Tässä osiossa tarkastellaan opettajayhteisön mahdollisuuksia nykyisenä verkostoitumisen ja jakamisen aikakautena.
Koulun yhteisellä työskentelykulttuurilla tarkoitetaan arkityössä näkyviä yhteisiä ja systemaattisia tietotyön toimintatapoja. Tässä osiossa tutustutaan koulun työskentelykulttuurin eri puoliin tietokäytännöistä oppilaan osallistamiseen.
Tietoteknistyvässä koulussa vaaditaan uudenlaista teknistä sekä siihen linkittyvää pedagogista osaamista. Tekniikan puolestaan täytyy olla tarkoituksenmukaista. Tässä osiossa tarkastellaan tieto- ja viestintätekniikan toimivan käytön edellytyksiä.
Rehtorin työnkuva on muuttunut viime vuosina merkittävästi, eikä jako hallinnolliseen ja pedagogiseen johtajuuteen ole enää riittävä. Tässä osiossa tutustutaan rehtorin laajentuneen toimenkuvan eri puoliin sekä tarjotaan apuvälineitä rehtorien arkeen.